مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت خرید نخود حبوبات در بازار

آنچه در این مقاله می خوانید...

باکیفیت ترین نخود حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟بهترین قیمت نخود حبوبات در بازار

نخود حبوبات ایران در استان کرمانشاه و لرستان در سطح وسیعی کشت می شود و یکی از بهترین نخود های جهان می باشد. البته در زمینه ی برداشت نخود حبوبات برای کشاورزان مشکلاتی وجود دارد که متاسفانه باعث انگیزش کم کشاورزان برای تولید انبوه و کشت وسیع نخود در این دو استان گردیده. در ادامه به این دلایل اشاره می نماییم. به طور کلی به علت آب و هوای چهار فصل کشورمان اکثر محصولات کشاورزی از جمله نخود٬ در ایران به تولید و به بهره برداری می رسد.

قیمت خرید نخود حبوبات در بازار

باکیفیت ترین نخود حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟

باکیفیت ترین نخود حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟با کیفیت ترین نخود حبوبات در کرمانشاه و شهرستان دلفان استان لرستان تولید می شود. نخود در بین ایرانی ها کاربردهای بسیار زیادی دارد از جمله پخت انواع آش های محلی و آش رشته٬ آبگوشت غذای پرطرفدار  ایرانی٬ فلافل محبوب ترین ساندویچ ایرانی و کاربردهای درمانی و دارویی دیگر.
نخود انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. نخود تک خان (نخود درشت)
  2. نخود دوخان (نخود متوسط)
  3. نخود سه خان (نخود ریز)
  4. نخود فلافلی
  5. نخود پاییزه
  6. نخود لشگری

خواص نخود حبوبات بسیار زیاد است. ویژگی های باکیفیت ترین نخود حبوبات به شرح زیر می باشد:

  • در اثر گرمای زیاد شپش نمی زند و به سرعت فاسد نمی شود.
  • از لحاظ پخت و پز بسیار عالی می باشد٬ نه زیاد سفت و نه زیاد نرم و پلاسیده می شود.
  • دارای رنگ شفاف و بافت یکدست می باشد و بعد از پخت تغییر محسوسی ندارد.

فصل برداشت نخود از اوایل تابستان شروع شده و تا اوایل پاییز ادامه دارد. به همین دلیل دسته ای از نخودها به نخود پاییزه معروف هستند یعنی نخودهایی که در آخر فصل برداشت٬ و به هنگام شروع پاییز جمع آوری شده اند.

کشت نخود در ایران به دو صورت دیمی و آبی می باشد٬ کشت دیمی٬ یعنی کشتی که با آب باران آبیاری می شود بدون نیاز به آبیاری صنعتی و دستی. محصولی که به این روش حاصل می شود بسیار مرغوب تر می باشد٬ همچنین روش دیمی در سطح گسترده تری انجام می شود و از جمله مزایای آن حذف آب و کاهش هزینه ها می باشد٬ اما اگر بخواهیم عیب این روش را بیان کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت خشکسالی و کاهش باران های فصلی٬ کشت نخود دیمی با مشکل رو به رو می شود.

بهترین قیمت نخود حبوبات در بازار

بهترین قیمت نخود حبوبات در بازاربرای پیدا کردن بهترین قیمت نخود حبوبات در ایران باید نخود حبوبات مرغوب را بشناسید و از قیمت آن مطلع گردید تا قیمت بالای نخودهای مرغوب را دلیل بر گران بودن آن در مقایسه با نخودهای بی کیفیت ندانید. به طور مثال نخودهای وارداتی از جمله نخودهای روسی در بازار با قیمتی مشابه نخودهای کرمانشاه عرضه می شود٬ در صورتی که کیفیت نخودهای کرمانشاه و دلفان بسیار بهتر می باشد.

در صورتی که کشت داخل پاسخگوی نیاز مردم نباشد مجبور به واردات در کشور هستیم اما گاهی به دلیل نبود نظارت صحیح نه تنها نیازی به واردات نیست بلکه در صورت حمایت کشاورزان در مجهز نمودن وسایل برداشت و خرید از کشاورز با قیمت مناسب باعث کشت گسترده تر و اشتفال جوانان بومی و صادرات نیز می شود.

علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.