مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

بزرگترین صادر کننده انواع نخود در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید...

کشورهای تولید کننده نخود در جهانکاربرد انواع نخود و کشورهای مصرف کننده آنقیمت انواع نخود در بازار ایرانتفاوت بین نخود سه خان معمولی و نخود سه خان ممتازنحوه ی ثبت سفارش

 

بزرگترین صادر کننده انواع نخود در ایران که عمدتا در کرمانشاه حضور دارند شرکتهای زیادی را شامل می شود. صادرات نخود کرمانشاه بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان می باشد و از رونق بسیار خوبی برخوردار است. انواع نخود در ایران شامل نخود تک خان، نخود دوخان، نخود سه خان، نخود فلافلی، نخود لشکری و …می باشد و همه آنها قابلیت صادرات به کشورهای هدف را دارند.

کشورهای تولید کننده نخود در جهان

 بزرگترین صادر کننده انواع نخود در ایران

نخود دارای طبیعتی گرم و خشک است و کشورهای زیادی توان تولید این محصول را دارند مانند:

  1. استرالیا
  2. هند
  3. کانادا
  4. روسیه
  5. ترکیه
  6. ایران
  7. اتیوپی

نخود این کشورها از لحاظ کیفیت بسیار با هم متفاوت می باشد. ایران اولین تولید کننده و صادر کننده انواع نخود در جهان نیست اما کیفیت این محصول در جهان باعث شده بیشترین قیمت را در میان رقبایش داشته باشد. کشورهایی چون ترکیه و روسیه که خود این کشورها از بزرگترین تولید کنندگان به حساب می آیند هر ساله حجم قابل توجهی از نخود ایرانی را خریداری می کنند.

قیمت نخود وارداتی که بیشتر از کشورهای ترکیه و روسیه و کانادا می باشد، از نخود ایرانی در بازارهای داخلی ایران ارزانتر هستند. و این ارزانی به دلیل کیفیت پایین و طعم این نخود هاست.

واردات این نوع از نخودها صرفا به جهت تنظیم قیمت نخود در بازار می باشد و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. بنابراین نخود ایرانی که عمدتا در کرمانشاه و لرستان کشت می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و علاوه بر بازار داخل به بازارهای خارجی ارسال می شود.

کاربرد انواع نخود و کشورهای مصرف کننده آن

بزرگترین صادر کننده انواع نخود در ایران

در گذشته و قبل از بوجود آمدن دستگاه سورتینگ و لیزر، نخود ها را پس از برداشت کردن، بوجاری و یا به اصطلاح پنکه می کردند.
با این کار خاک و سنگریزه ها از نخود جدا می شد و ریز و درشت آن با هم فروش می رفت. اما در این زمان بعد از بوجاری کردن ،نخود را به دستگاه سورتینگ می برند و در سایزهای مختلف اندازه گیری و بسته بندی می کنند.

هر سایزی از نخود کاربردهای مختلفی دارد و بر اساس اندازه مورد استقبال دیگر کشورها قرار می گیرند. مثلا کشور پاکستان، هند، امارات و عراق از نخود درشت یا نخود دوخان بیشتر استقبال می کنند.

نخود سه خان و یا نخود لشگری برای صادرات به افغانستان مناسب است.ترکیه نخود دوخان و سه خان را بیشتر از سایزهای دیگر نخود، خریداری می کند.نخود فلافلی نیز مصرف کنندگان فراوانی در عراق دارد و هرساله برای نذری جهت پذیرایی از زائران حجم قابل توجهی خریداری می کنند.

کشور ایران با قرار گرفتن در میان این کشورها که عمدتا مصرف کننده نخود هستند یکی از بزرگترین صادر کننده انواع نخود در منطقه می باشد و با فروش نخود ارز بسیاری وارد کشور می شود.

قیمت انواع نخود در بازار ایران

قیمت انواع نخود در بازار ایران

ابتدا به چند اصول و نحوه ی قیمت گذاری محصولات در بازار می پردازیم. عرضه و تقاضا یکی از اصول قیمت گذاری در بازار می باشد. معمولا اگر عرضه نسبت به تقاضای کالا کمتر باشد قیمت آن بالاتر می رود که این خود بر اثر عواملی چون خشکسالی، صادرات و واردات بی رویه از همان محصول، بالا رفتن قیمت ارز در کشور، و رانت و احتکار کردن آن اتفاق می افتد. از دیگر عوامل  می توان به کیفیت کالا یا محصول اشاره کرد. عوامل دیگر قیمت نخود عبارتند از:

  • سایز بندی نخود
  • وجود واسطه و دلال در همان زمینه
  • نوع بسته بندی نخود
  • هزینه حمل و نقل
  • کهنه و با نو بودن نخود

در مورد سایز نخود باید بگوییم که هر چه نخود درشت تر باشد قیمت آن بیشتر است و هر چه نخود ریز تر باشد قیمت آن هم به نسبت کمتر می باشد. مثلا نخود تک خان که درشت ترین سایز نخود هست از قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع نخود برخوردار می باشد. نخود فلافلی هم در بین انواع نخود پایینترین قیمت نخود را داراست.

نخود کهنه که معمولا نخود پارساله گفته می شود قیمت پایینتری دارد؛ نخود به دلیل پروتئین بالایی که دارد زودتر از دیگر حبوبات دچار کرم زدگی و حشره زدگی می شود. سوراخ شدن نخود مواد مغذی نخود را از بین می برد و بر قیمت آنرا بسیار تاثیر می گذارد.

مشتریان محترم در هنگام خرید حتما سایز نخود را اعلام فرمایید. قیمت انواع نخود متفاوت می باشد؛ همچنین قیمت نخود به دلیل نوسان قیمتها در بازار متغیر است لطفا قبل از سفارش محصول،قیمت و نوع نخود را استعلام نمایید.

تفاوت بین نخود سه خان معمولی و نخود سه خان ممتاز

اگر می خواهید نخود سه خان را خریداری نمایید ولی اطلاعات کافی در باره آن ندارید، پیشنهاد می شود این مطلب را کامل بخوانید.

نخود سایز بندی که از سه سایز تهیه شده باشد را نخود سه خان می نامیم. نخود سه خان از انواع مختلفی برخوردار است انواع نخود سه خان عبارتند از:

  1. نخود سه خان ممتاز با سایز ۷-۸-۹
  2. نخود  سه خان معمولی با سایز ۶-۷-۸

نخود سه خان معمولی با سایز ۶-۷-۸ و نخود سه خان ممتاز با سایز ۷-۸-۹ در بازار شناخته شده و خرید و فروش می شود. در بخش قبل به ریز و درشتی نخود اشاره کردیم؛ نخود سه خان معمولی به دلیل سایز کوچک تر قیمت پایینتری دارد.

بعضی از فروشندگان از بی اطلاعی خریداران از سایز بندی های نخود، سوء استفاده می کنند و باعث می شود خریدارانی که از نوع نخود سه خان مطلع نیستند نخود سه خان معمولی را با قیمت کمی پایینتر خریداری کنند به این خیال که نخود سه خان ممتاز را  با قیمتی خوب خریده اند و سود برده اند.

برای اینکه خریداران از خرید خود متضرر نشوند باید مراکز معتبر را برای تهیه نخود در نظر بگیرند. این مراکز به دلیل اعتبار خود در بازار، اطلاعات و نوع نخود با سایز های واقعی را به مشتریان ارائه می دهند و خریداران هم با خیالی آسوده می توانند سفارش خود را انجام دهند.

نحوه ی ثبت سفارش

بازرگانی آسیال با سابقه چندین ساله بهترین انواع نخود را به سراسر ایران ارسال می نمایید. مشتریانی که در نظر دارند محصول خود را از این مرکز فروش تهیه نمایند برای ثبت سفارش خود می توانند از طریق شماره درج شده در سایت اقدام نمایند و یا فرم سایت را پر کنند تا تیم فروش شرکت با شما تماس بگیرند
لطفا امتیاز دهید
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 0 (0 امتیاز)
علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.