مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت روز مرغوب ترین نخود در کشور

آنچه در این مقاله می خوانید...

روش های تشخیص و شناخت نخود باکیفیتبررسی عامل اصلی در تعیین قیمت نخودبررسی عمده مشکلات در صادرات نخودسفارش نخود مرغوب از بهترین تولیدکننده

نخود مرغوب ممقان، در سایزی درشت و کیفیتی عالی توسط شرکت پخش معتبر به دست مصرف کنندگان در سراسر کشور می رسد. قیمت روز مرغوب ترین نخود محلی، با توجه به آخرین نوسانات بازار تعیین خواهد شد، اما کیفیت و حجم خرید محصول در قیمت گذاری آن، تاثیر مستقیمی دارد. قیمت عمده فروشی نخود، ارزانتر از فروش های جزئی محاسبه شده و برای مشتری توجیه اقتصادی بهتری به دنبال دارد.

قیمت روز مرغوب ترین نخود در کشور

روش های تشخیص و شناخت نخود باکیفیت

روش های تشخیص و شناخت نخود باکیفیت حبوبات، بخش مهمی از مواد خوراکی انسان در گوشه و کنار جهان را تشکیل می دهند. یکی از انواع حبوبات که می توان از آن، در غذا های متنوعی به عنوان ماده اولیه اصلی استفاده کرد، نخود می باشد. از نخود به عنوان پادشاه حبوبات هم یاد می کنند، زیرا دارای سطح بالایی از پروتئین بوده و بسیاری از گیاه خواران از آن، به عنوان جایگزین گوشت قرمز استفاده می کنند.

در شهرهای مختلفی از کشور ما، کشاورزان به کار کشت نخود مرغوب مشغول هستند. نخود کرمانشاه و نخود ممقان، دارای شهرت بالایی بوده که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، به دیگر نقاط جهان هم صادر می شوند. برای تشخیص و شناخت نخود باکیفیت، راهکارهایی وجود دارد، که در ادامه به توضیح مهمترین آنها می پردازیم:

  • سایز: یکی از معیارهای انتخاب حبوبات مرغوب، درشت بودن آن است. این موضوع درمورد نخود هم صدق می کند و آن دسته از نخودهایی که درشت و سنگین هستند، دارای کیفیت بالاتری می باشند.
  • سالم بودن: اگر نحوه انبارداری نخود مناسب نبوده و محصول در معرض گرمای مداوم قرار داشته باشد، خیلی زود دچار آفت زدگی می شود. به همین دلیل هنگام خرید به سالم بودن محصول دقت کرده و از خرید نخودهایی که سوراخ بر روی آنها وجود دارد، خودداری کنید.
  • رنگ: نخودهایی با رنگ روشن تر دارای کیفیت بالاتری هستند. نخودهایی با رنگ تیره، گزینه مناسبی برای خرید نیستند.
  • نوع: برخی از نخودها بر حسب گونه ای که دارند، دیرپز بوده و باید زمان طولانی تری را صرف پختن آنها کرد. معمولا کمتر کسی علاقه دارد، نخود دیرپز خریداری کند. به همین دلیل با شناخت گونه نخود، نمونه هایی را که پخت آسان تری دارند را برای خرید، انتخاب کنید.
  • یکدست بودن محصول: در خرید نخود، به سایز و رنگ یکسان محصول دقت کنید. نخودهایی که به دقت سورت شده باشند، دارای کیفیت بالاتری هستند.

بررسی عامل اصلی در تعیین قیمت نخود

بررسی عامل اصلی در تعیین قیمت نخود با مراجعه به بازار، متوجه تفاوت قیمت در گونه های مختلف نخود خواهید شد. این محصول کشاورزی، تحت تاثیر شرایط آب و هوایی، خشکسالی و یا سرمازدگی قرار داشته و می توان گفت عامل اصلی در تعیین قیمت نخود، شرایط کشت در سال زراعی می باشد. نخودهای ایرانی و خارجی در بازار به فروش می رسند که در کیفیت و طعم با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر در یک سال زراعی و بنا بر شرایط آب و هوایی، میزان کشت نخود در شهرهای کشور پایین باشد، نیاز بازار به طور کامل تامین نشده و اجبارا حجم نخودهای وارداتی از کشورهای خارجی، افزایش خواهد یافت. حتی ممکن است تولیدات نخود در سطح معقولی قرار داشته، اما هنگام برداشت محصول، مشکلاتی بروز کرده و حجم برداشت سالانه، کمتر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

هرچند تغییرات آب و هوایی مانند خشکسالی و یا سرمازدگی، مهمترین عامل در تعیین قیمت نخود هستند، اما نمی توان تاثیر عوامل دیگر را در این رابطه نادیده گرفت. مهمترین عواملی که در کنار میزان کاشت و برداشت نخود، در قیمت گذاری آن دخیل می باشند، عبارتند از:

  • منطقه کشت: نخود براساس منطقه ای که در آن کشت شده، که می تواند شهرهای مختلف ایران و یا یک کشور خارجی دیگر باشد، قیمت گذاری خواهد شد. نخودهای وارداتی تحت تاثیر نوسانات ارزی، ارزش گذاری شده و راهی بازار می شوند.
  • کیفیت: سطح کیفی نخود، همواره یکی از معیارهای اصلی در قیمت گذاری این محصول بوده است. نخودهای درشت و آنهایی که پخت سریعتری دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  • حجم خرید: اگر نخود به شکل فله ای و در حجم انبوه خریداری شود، بدون شک قیمت ارزانتری در مقایسه با خرید نخودهای بسته بندی خواهد داشت. در خریدهای عمده، هزینه بسته بندی حذف شده و محصول با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده می رسد.
  • وجود تناسب میان عرضه و تقاضا: در هر سالی که تناسب منطقی میان عرضه نخود و حجم تقاضا در بازار وجود داشته، تعیین قیمت محصول به شکل مناسبی انجام گرفته است. برهم خوردن توازن میان عرضه و تقاضا، اختلال جدی در قیمت گذاری نخود به وجود می آورد.

بررسی عمده مشکلات در صادرات نخود

بررسی عمده مشکلات در صادرات نخود یکی از بخش های پرسود اقتصادی، پرداختن به حوزه صادرات می باشد. تنوع آب و هوایی در کشورمان، شرایط مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی باکیفیت فراهم کرده که پتانسیل صادرات و عرضه در بازارهای جهانی را خواهند داشت. نخود هم از جمله محصولات کشاورزی است که در سطح کیفی بالا، توسط کشاورزان کشورمان تولید می شود.

با توجه به نیاز دائم بازارهای جهانی برای خرید محصولات مختلف کشاورزی، از جمله نخود، همواره نیاز برای تولید و صادرات این محصول احساس می شود، اما مشکلاتی بر سر راه صادرات نخود به دیگر نقاط جهان وجود دارد:

  • شیوه کشاورزی: هنوز در بسیاری از نقاط کشور، شیوه صنعتی کشاورزی اجرا نشده و به دلیل استفاده از شیوه های سنتی، تولید محصول با ضایعات و هدر رفت بسیار مواجه است.
  • استفاده نامتعارف از سموم: متاسفانه تعداد زیادی از کشاورزان با استانداردهای تعیین شده برای استفاده از سموم و آفت کش ها آشنا نبوده و بیش از حد مجاز، آفت کش ها را مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل محصول نهایی مجوز صادرات را دریافت نمی کند.
  • قوانین بازدارنده: برخی از قوانین وضع شده در صادرات، تعرفه های گمرکی و مراحل اداری متعدد، جلوی صادرکننده را گرفته و مشکلات متعددی برای وی در مسیر خروج محصول از کشور، به وجود می آورد.

سفارش نخود مرغوب از بهترین تولیدکننده

سفارش نخود مرغوب از بهترین تولیدکننده برای سفارش نخود مرغوب از بهترین تولیدکننده، می توان از شرکت پخش معتبر کمک گرفت. امکان برقراری ارتباط با تولیدکنندگان اصلی، برای همه مشتریان وجود ندارد و در چنین شرایطی، خرید از تامین کنندگان اصلی در بازار، می تواند بهترین راهکار باشد. خریدهای مستقیم دارای صرفه اقتصادی بهتری بوده و به دلیل حذف واسطه ها، محصول با قیمت ارزانتری به دست مصرف کنندگان می رسد.

تامین کنندگان اصلی، شرایطی را فراهم می آورند که، قیمت روز مرغوب ترین نخود در کشور در سطح متعادلی حفظ شده و در شرایطی برابر در تمامی شهرها توزیع شود. به دلیل ماندگاری بالای نخود، مشتریان می توانند این محصول را به شکل عمده خریداری کنند و از قیمت فروش ویژه آن در این شیوه از خرید، بهره ببرند.

علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.