مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

خرید و فروش نخود صادراتی به صورت اینترنتی

آنچه در این مقاله می خوانید...

روش تشخیص کیفیت انواع نخودنکات مهم در خصوص خرید نخوداصول بسته بندی نخود برای صادراتقیمت مناسب نخود صادراتی در فروشگاه های معتبر

خرید و فروش نخود صادراتی به صورت اینترنتی، یکی از بهترین روش های تجارت این محصول حبوباتی است؛ زیرا با این روش نه تنها در وقت افراد، صرفه جویی می شود، بلکه بسیاری از هزینه های خرید و فروش نیز کاهش می یابند. نکته شایان ذکر این است که در هنگام خرید اینترنتی نخود صادراتی، باید مواردی مثل نوع نخود، محل تولید و سایر ویژگی های مشابه را در نظر گرفت.خرید و فروش نخود صادراتی به صورت اینترنتی

روش تشخیص کیفیت انواع نخود

روش تشخیص کیفیت انواع نخود می دانیم که نخود، یکی از محصولات مهم حوزه حبوبات است که به نوبه خود اقسام گوناگونی دارد. ارقام مختلف نخود از نظر طعم، رنگ، اندازه تقریبی (میزان ریز یا درشت بودن) و سایر ویژگی های ظاهری، تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند. بدون شک در هنگام انتخاب و خرید انواع نخود، آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، کیفیت محصول است. حال این سوال پیش می آید که چگونه نخود باکیفیت را تشخیص دهیم؟

لازم به ذکر است که بهترین روش تشخیص کیفیت انواع نخود، بررسی آن از نظر ظاهری است. بی تردید نخود مرغوب، ظاهری سالم و تمیز دارد؛ به عبارت دیگر هیچ اثری از کرم خوردگی، حشره زدگی یا سایر آثار خرابی در نخود باکیفیت مشاهده نمی شود؛ علاوه بر این نخود مرغوب به هیچ وجه بوی ماندگی نمی دهد.

در ادامه مطالب بالا می توان اضافه نمود که علاوه بر کیفیت اولیه نخود برداشت شده، نحوه ذخیره و نگهداری آن نیز بسیار مهم است. به طور کلی حبوبات را باید به گونه ای نگهداری کرد که از نفوذ رطوبت در امان باشند؛ زیرا مرطوب شدن محصولی مثل نخود نه تنها باعث کاهش کیفیت می گردد، بلکه میزان ماندگاری آن را نیز کم می کند.

ناگفته نماند که برای تشخیص کیفیت انواع نخود باید به رنگ این محصول و همچنین یکنواختی ظاهری آن نیز دقت کرد؛ البته می دانیم که رنگ و میزان ریزی یا درشتی نخود تا حدودی به گونه آن بستگی دارد.

نکات مهم در خصوص خرید نخود

نکات مهم در خصوص خرید نخود نخود را می توان در گروه مواد غذایی پرمصرف اغلب خانواده ها قرار داد؛ به همین دلیل، بخش مهمی از بازار حبوبات را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی برای خرید نخود وجود دارد؛ اما مشتریان این ماده خوراکی را می توان به دو گروه خریداران عمده و جزئی تقسیم نمود.

در هنگام خرید نخود باید به مواردی مثل محل کشت و تولید محصول، نوع و گونه نخود، سایز تقریبی و درجه کیفی حبوبات دقت نمود. این مسائل به خصوص برای خریداران عمده نخود، بسیار مهم می باشند؛ چرا که نوع و درجه کیفی نخود، تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.

یکی از نکات مهمی که در خصوص خرید عمده و جزئی نخود، مورد توجه قرار می گیرد، سورتینگ محصول است. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که در فرآیند سورتینگ نخود (که امروزه توسط دستگاه های مخصوص سورتینگ حبوبات انجام می شود)، کلیه مواد جامد اضافه و همچنین نخودهای سوراخ، خراب یا خیلی ریز، جدا می گردند؛ به این ترتیب، محصولی تمیز و یکدست به دست می آید.

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد، در هنگام خرید انواع نخود باید فله ای یا بسته بندی بودن حبوبات را نیز در نظر گرفت. هر کدام از اینها مزایای خاص خود را دارند. به طور کلی قیمت فروش نخود فله ای، مناسب تر است؛ این مسئله به خصوص برای خریداران عمده محصول، اهمیت دارد؛ اما از طرفی بسیاری از مردم نخود بسته بندی شده را ترجیح می دهند، زیرا به سلامت آن اطمینان بیشتری دارند. ناگفته نماند که نوع بسته بندی نخود و شکل ظاهری آن نیز به نوبه خود مهم بوده و بر میزان خرید محصول، تاثیر می گذارد.

اصول بسته بندی نخود برای صادرات

اصول بسته بندی نخود برای صادرات نخود از جمله مواد غذایی است که صادرات آن به خارج از مرزهای ایران، رونق دارد؛ زیرا این محصول به فراوانی در داخل کشور تولید می گردد؛ علاوه بر این انواع نخود ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و فوق العاده خوش طعم می باشند.

لازم به ذکر است که به طور معمول نخودهای صادراتی از بهترین محصولات حوزه خود انتخاب شده و درجه مرغوبیت بالایی دارند؛ اما علاوه بر این بسته بندی صحیح و اصولی حبوبات، بخش مهمی از فرایند صادرات آنها به شمار می رود.

به منظور بیان اصول بسته بندی نخود برای صادرات، قبل از هر چیز باید خاطر نشان کرد که به طور کلی کشورهای صادرکننده حبوبات، قوانین خاصی برای بسته بندی محصولات دارند؛ اما بی تردید کلیه صادر کنندگان نخود باید قوانین و شرایط کشور مقصد را نیز مد نظر داشته باشند.

یکی از اصول مهم بسته بندی نخود صادراتی، درج مشخصات محصول بر روی بسته آن است؛ به عنوان مثال می توان به نوع نخود (مثلاً نخود آبگوشتی، نخود فلافل و …) و تاریخ تولید محصول اشاره کرد. شایان ذکر است که در این خصوص نیز باید قوانین داخلی و خارجی، مورد توجه قرار گیرند.

ناگفته نماند که کیفیت جنس نایلون یا جعبه بسته بندی نخود صادراتی نیز بسیار مهم می باشد؛ البته جلوه ظاهری بسته بندی نیز اهمیت دارد؛ در واقع بسته بندی مناسب، نخستین مسئله ای است که نظر مشتری خارجی را جلب می کند؛ همچنین بسته بندی اصولی نخود، باعث حفظ کیفیت و تازگی آن خواهد شد.

قیمت مناسب نخود صادراتی در فروشگاه های معتبر

قیمت مناسب نخود صادراتی در فروشگاه های معتبر قیمت مناسب نخود صادراتی در فروشگاه های معتبر چقدر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، لازم است، خاطر نشان شود که عوامل زیادی می توانند، بر قیمت محصولی مثل نخود تاثیر بگذارند.
در اینجا به چند مورد از مهم ترین فاکتورهای موثر بر قیمت نخود صادراتی اشاره می شود:

  • محل کشت و تولید نخود
  • نوع نخود، میزان درشتی و کاربرد آن (دو خان، سه خان و …)
  • تاریخ تولید نخود
  • سطح کیفی نخود
  • بسته بندی یا فله ای بودن و شیوه بسته بندی نخود
  • روش خرید و فروش نخود

به عنوان توضیح بیشتر موارد بالا، باید اضافه کرد، کلیه کسانی که به هر دلیل قصد خرید عمده نخود را دارند، تلاش می کنند، این ماده غذایی را با کیفیت مطلوب و قیمت ارزان تهیه کنند؛ در این راستا سوای از نوع نخود، شیوه خرید و فروش آن نیز بسیار مهم است؛ از این رو هر چه میزان خرید نخود صادراتی از یک فروشگاه معتبر، بالاتر باشد، قیمت آن برای مشتری، مناسب تر خواهد بود؛ علاوه بر این حذف دلالان و واسطه ها از بازار حبوبات، تاثیر غیر قابل انکاری بر کاهش قیمت نخود خواهد داشت.

ناگفته نماند که سوای از آنچه تا بدین جا در خصوص قیمت مناسب نخود صادراتی در فروشگاه های معتبر، گفته شد، مسائلی مثل شرایط بازار صادرات و واردات نخود، همچنین تغییر نرخ ارز نیز تا حدودی تعیین کننده قیمت نخود صادراتی می باشند.

علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.