مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت نخود دیم دانه درشت درجه یک

آنچه در این مقاله می خوانید...

تفاوت کشت نخود دیم بهاره و نخود دیم پاییزهمراقبت نخودهای دیمیقیمت نخود دیم دانه درشت
قیمت نخود دیم دانه درشت درجه یک

همانطور که می دانید نخود دیم در انواع مختلفی وجود دارد. نخود دیم بهاره و نخود دیم پاییزه، از نوع نخود دیم دانه درشت درجه یک هستند. نخود دیم اگر در شرایط مطلوبی کاشته و برداشته شود دانه درشتی دارد و از نوع مرغوب و زودپز می باشد.

تفاوت کشت نخود دیم بهاره و نخود دیم پاییزه

نخود دیم پاییزه که از نامش پیداست، در فصل پاییز کاشته می شود. این محصول در شرایط و آب و هوای مناسب قابل کشت می باشد و در فصل بهار تقریبا در اواخر خرداد ماه برداشت می شود. این نخود در انواع و ارقام مختلفی شناخته شده است. ارقامی مانند: نخود عادل، نخود منصور، نخود سعید و … از نوع نخود های دیم اصلاح شده هستند که به نسبت نخود های محلی از تناژدهی بالایی برخوردارند.

نخود دیم بهاره در اوایل فصل بهار کاشته می شود و سرمای زمستان برای آن ها مناسب نیست. رنگ نخود دیم بهاره نخودی روشنی است و در اوایل تابستان برداشت می شود. تناژدهی این نوع از نخود معمولا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار است و در ارقامی مانند نخود جم و نخود بیونیج به فروش می رسند.

اما نکته مهمی که در این محصولات وجود دارد، کشت بدون آبیاری است، یعنی نیازی به آبیاری ندارند و فقط با آب باران آبیاری می شوند. علاوه بر دیمی بودن این محصولات، نخود های پاییزه از تحمل سرمای بالایی برخوردار هستند.

مراقبت نخودهای دیمی

نخود های دیمی به علت کم آب بودن و آبیاری نشدن، ممکن است دچار آفت شوند. کرم پیله خوار از نمونه آفت های نخود دیم هست که گیاه چه نخود را مورد هدف قرار می دهد. در این میان باید به سرعت به رفع این مشکل نهایت سرعت عمل را از خود نشان دهید. همچنین باید قبل از کاشت بذر نخود را با قارچ کش سم زنی کنید تا به بیماری برق زدگی گرفتار نشود.

باید با دقت به گیاه چه و درخت چه نخود های دیمی در طول دوران رشد اهمیت داده شود که مبادا محصول از بازدهی خوبی برخوردار نشود. اما پس از تلاش کردن در رشد نخود دیم شاهد برداشت موفقیت آمیز نخود دیم دانه درشت خواهید شد.

قیمت نخود دیم دانه درشت

قیمت نخود دیم دانه درشت بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود. معمولا نخود دانه درشت قیمت بیشتری در بازار دارد. خواه این نخود دیم باشد یا آبی، نخود دیم زودپز است و از قیمت مناسبتری برخوردار است.

نخود های دیمی که دانه ریزتری دارند با قیمت پایینتر به فروش می روند و فقط برای تهیه لپه یا فلافل از آن ها استفاده می شوند. اما نخود دیم دانه درشت مصارفی فراوانی در تهیه غذا دارند و از این رو خواهان فراوانی برای خرید این محصول وجود دارد. قیمت ها در سالهای اخیر بسیار متزلزل شده و از سایتهای فروش لیست های قیمت گذاری برداشته شده است.

اگر از خریداران نخود دیم دانه درشت هستید می توانید با فروشنده این محصول از طریق همین سایت ارتباط مستقیم بگیرید.

علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.