مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

نخود پایه بلند دانه درشت + فروش کلی و جزعی

آنچه در این مقاله می خوانید...

مشخصات نخود پایه بلند دانه درشتزمان کشت نخود پایه بلندقیمت نخود پایه بلند دانه درشت
نخود پایه بلند دانه درشت

فروش کلی و جزئی نخود پایه بلند دانه درشت، در بازرگانی حبوبات آسیال با قیمت مناسب انجام می پذیرد. این نوع از نخود برای کشت پاییزه و زمستانه مورد استفاده قرار می گیرد.

البته نخود پایه بلند انواع مختلفی دارد که همه آن ها دانه درشت ندارند و کشاورزان طبق سلیقه خود و بازار فروش منطقه، نوع نخود پایه بلند را انتخاب می کنند.

در ادامه به معرفی نخود پایه بلند دانه درشت و انواع نخود پایه بلند می پردازیم، با ما همراه باشید.

مشخصات نخود پایه بلند دانه درشت

نخود پایه بلند دانه درشت

منظور از نخود پایه بلند این است که در زمان رشد نخود، ساقه این محصول تا ۷۰-۸۰ سانت بلند می شود. این ویژگی باعث می شود که برداشت نخود با دستگاه انجام گیرد و دیگر نیازی به برداشت نخود با دست نیست.

در حال حاضر نخود پایه کوتاه را با دست برداشت می کنند که این امر موجب بالا رفتن هزینه برداشت نخود می شود زیرا دستمزد کارگران به هزینه های دیگر اضافه می گردد. علاوه بر این، نخود معمولی و یا پایه کوتاه محلی، بازدهی و عملکرد زیادی در هکتار ندارد، که این امر خود به بصرفه نبودن کشت و برداشت نخود محلی می افزاید.

اما نخود پایه بلند عملکرد بسیار خوبی در هکتار دارد که به زمان و منطقه کشت نخود بستگی دارد. معمولا در هکتار، بیش از یک تن برداشت این نوع از نخودها انتظار می رود؛ علاوه بر این موضوع، برداشت مکانیزه ای هم به سهولت و کم هزینه شدن نخود پایه بلند می افزاید.

غلاف نخود پایه بلند در هر بوته بیشتر از نخودهای معمولی است. همین مسئله باعث می شود که برداشت این نوع نخود در هکتار با تناژ بالا انجام گیرد.

نخودهای پایه بلند درشت از پروتئین بالایی برخوردار هستند. این امر موجب استفاده از آرد نخود جهت تقویت بدن ورزشکاران و زنان باردار می شود همچنین استفاده روزانه از این محصول در غذاها باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

رنگ این محصول کرمی روشن است و سطح نخود پایه بلند چروک های ریزی دارد. زودپز است و طعم بسیار لذیذی از پخت این محصول در غذاها احساس می شود.

زمان کشت نخود پایه بلند

بهترین زمان کشت نخود پایه بلند از اواسط آبان ماه شروع می شود و تا اواسط و یا اواخر آذر ماه به طول می انجامد. البته این زمان برای مناطق معتدل توصیه می شود. اگر در منطقه ای که قصد کاشت نخود را دارید که آب و هوایی سرد و یا گرمی دارد با مدیران متخصص ما مشورت کنید تا حداکثر برداشت نخود را در هکتار داشته باشید و زیان ها را به صفر برسانید.

در مناطق سردسیر، کشت بعضی از ارقام نخود توصیه می شود، زیرا به سرمای بالا، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. علاوه بر این موضوع زمان کشت نخود در مناطق سردسیر با دیگر مناطق متفاوت است. در این مناطق باید تا قبل از رسیدن سرمای سخت زمستان، کشت نخود را انجام دهند. اگر در کشت نخود در مناطق سردسیر، زمان مناسب را به تعویق بیاندازید، نمی توانید محصول خوب و با کیفیتی را برداشت کنید.

برای اطلاع از زمان دقیق کشت نخود پایه بلند دانه درشت با مشاورین ما از طریق همین سایت ارتباط بگیرید.

قیمت نخود پایه بلند دانه درشت

قیمت نخود پایه بلند دانه درشت در فصول سال متفاوت است. بهترین زمان برای خرید نخود پایه بلند، زمان برداشت نخود در فصل تابستان می باشد. زیرا در آن زمان نخود فراوانی در انبارها موجود است. علاوه بر آن خرید عمده می تواند در قیمت نخود تاثیر گذار باشد.

نخود در بسته بندی های ۳۰ کیلویی به بازار عرضه می شود. یکی از مراکزی که نخود پایه بلند را به صورت کلی و جزئی به فرش می رساند،بازرگانی حبوبات آسیال است. این مرکز پخش انواع نخود خوراکی و یا نخود بذری را با قیمتی بسیار مناسبتر از مراکز دیگر به فروش می رساند. برای هماهنگی خرید و یا استعلام قیمت نخود با شماره درج شده در سایت ارتباط حاصل فرمایید.

علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.