مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

مرجع خرید نخود ریز معمولی در خوزستان

آنچه در این مقاله می خوانید...

کاربرد و ویژگی نخود ریز معمولیتولید کنندگان نخود ریز معمولیفروش آنلاین انواع نخودسایزهای نخود ریز معمولیصادرات نخود ریز و بازارهای هدف نرخ خرید نخود ریز و درشت و تفاوت آن ها
مرجع خرید نخود ریز معمولی در خوزستان

نخود ریز معمولی توسط تیم فروش شرکت حبوبات آسیال در خوزستان با قیمتی مناسب عرضه می شود.  شرکت حبوبات آسیال این محصول را با حجم و کیفیت بالا در بسته بندی های دلخواه مشتری به خوزستان در کمترین زمان ارسال می نماید.

کاربرد و ویژگی نخود ریز معمولی

این نخود که بیشتر از نخود های پاییزه تهیه می شود و بسیار پزا و خوش طعم هست در تهیه نخودچی و فلافل کاربرد بیشتری دارد. به دلیل علاقه زیاد مردم استان خوزستان به فلافل بیشتر این محصول به این استان ارسال می شود. از ویژگیهای بارز نخود ریز معمولی می توان به طعم خوب آن اشاره کرد.علاوه بر این بسیار زودپز بوده و نیازی به زمان زیاد برای پخت ندارد.

لازم به ذکر است که علاوه بر استان خوزستان که از مصرف کنندگان عمده این محصول هستند، شهرهای دیگر ایران از جمله ممقان، آذرشهر و … از این محصول جهت تولید لپه و نخودچی استفاده می کنند.

این محصول پس از خرید از کشاورزان به کارخانه های بوجاری و سورتینگ می روند. در آنجا پس از شنگیری و بوجاری نوبت به سایز بندی می رسد. سایز نخود انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. ریز ترین سایز نخود سایز ۴-۵ می باشد که مناسب فلافل و نخودچی است.

تولید کنندگان نخود ریز معمولی

تولیدکنندگان نخود ریز معمولی

بزرگترین تولید کنندگان نخود ریز معمولی در استان کرمانشاه می باشد. برای خرید عمده این محصول نیاز به سفارش آن به عمده فروشی های کرمانشاه می باشد. مراکز فروش نخود که در این استان هستند می توانند با حجم بسیار بالا محصول را تهیه و به تمام نقاط کشور ارسال نمایند. این استان با هم مرز بودن با کشور عراق بیشترین صادرات نخود ریز را به خود اختصاص داده است. از این محصول در تهیه فلافل در ماه محرم و صفر جهت پذیرایی از زائران استفاده می شود.

نخود ریز در بین انواع نخود از تولید پایینتری برخوردار است . مثلا برای تهیه یک تن نخود ریز باید حدود ده تن نخود از کشاورز خریداری شود.بخش اعظم نخود سایز بندی متعلق به نخود سه خان می باشد که در سایز های ۷-۸-۹ بسته بندی می شوند. تهیه نخود ریز در تناژ بالا نیاز به زمان و هزینه فراوانی دارد. اگر مشتری سفارش ۲۰ تن نخود ریز بدهد، تا زمان تحویل ممکن است یک هفته به طول انجامد.

فروش آنلاین انواع نخود

فروش آنلاین انواع نخود

 

فروش آنلاین یکی از روشهای داد و ستد جدید به حساب می آید. خرید آنلاین از سایتهای خرید و فروش یکی از معتبر ترین و راحتترین معاملات در عصر حاضر می باشد. به این دلیل که مشتری بدون صرف هزینه رفت و آمد و هدر دادن وقت محصول مورد نظر خود را تحویل خواهد گرفت. انواع نخود تولید شده در کرمانشاه اعم از:

  1. نخود تک خان
  2.  دوخان
  3.  سه خان
  4. فلافلی
  5. نخود لشکری و …

همه این نخودها در بازار داخل از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند همچنین قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارند، فروش اینترنتی فقط محدود به بازار داخل نیست و برای ارسال بار از کشور مبدا به کشورمقصد از همین روش آنلاین استفاده می شود.

مشتریان محترمی که قصد خرید نوع نخود انتخابی خود را از این مرکز فروش دارند می توانند علاوه بر خرید حضوری از خرید غیر حضوری بهره مند شوند. 

سایزهای نخود ریز معمولی

به طور کلی نخود ریز دارای دو سایز می باشد : یکی نخود سایز ۴-۵ که پیشتر به این سایز اشاره کردیم و دیگری نخود سایز ۵-۶. بهترین سایز نخود ریز که طعم بسیار لذیذی دارد سایز ۵-۶ است که بیشتر از نخود سایز ۴-۵ در تهیه فلافل استفاده می شود.

نخود های ریز معمولا مقداری تلخی دارند که با خیساندن آن در آب به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت طعم تلخ آن از بین می رود. این مزیت فقط در نخود های تولیدی ایران هست. ولی نخود های خارجی این مزیت را ندارند و به همین علت است که با قیمت پایینتری در بازار به فروش می روند.

صادرات نخود ریز و بازارهای هدف 

قطعا بعضی از کشورها هستند که تمایل به خرید این محصول دارند. اما نمی توان گفت که همه کشورهای وارد کننده نخود، خواهان نخود ریز هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، کاربرد این نوع از نخود محدود به تهیه نخودچی و فلافل می باشد.

پس ذائقه مردم کشور وارد کننده نخود، بسیار مهم هست.کشورهایی مانند عراق و افغانستان از این نوع از نخود استقبال خوبی می کنند. اما در امارات و ترکیه نمی توان از فروش نخود ریز معمولی سود خوبی به دست آورد.

استان کرمانشاه به دلیل کشت و تولید فراوان نخود به یکی از قطب های بزرگ تولید نخود تبدیل شده است و علاوه بر بازار داخل بازارهای خارجی را هم به خوبی پوشش می دهد.

اما هر ساله مقدار قابل توجهی از نخودهای خارجی مانند: نخود روس، نخود کانادا، نخود هندی، به کشور وارد می شود که کیفیت مناسبی ندارند و با قیمت پایینتری از نخود کرمانشاه به فروش می رود.

با صادرات نخود ایرانی، قیمت آن هم افزایش می یابد. از این رو واردات نخود بی کیفیت آغاز می شود . این واردات به این معنی نیست که نخود خارجی بهتر از نخود ایرانی است بلکه جهت تنظیم قیمت نخود در بازار داخلی اقدام به واردات آن می کنند.

نرخ خرید نخود ریز و درشت و تفاوت آن ها

نخود ریز و نخود درشت هر کدام قیمتهای متفاوتی دارند. معمولا نخود ریز از نخود درشت ارزانتر است. نخود درشت به دلیل اینکه در بیشتر غذاها و آشها مورد استفاده قرار می گیرد و طعم خوبتری دارد گرانتر است. البته عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده قیمت ها می باشد. قطعا هر محصولی که خواهان بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد.

به دلیل نوساناتی که در بازارهای محصولات مختلف طی چند سال اخیر به وجود آمده ، نمی توان نرخ قطعی برای محصولات را در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید قیمت دقیقی از انواع نخود به دست آورید می توانید با مشاورین مرکز فروش حبوبات آسیال در هر ساعتی از روز تماس گرفته و اطلاع دقیقی از قیمت انواع نخود را دریافت نمایید. همچنین جهت سفارش انواع نخود، می توانید با تیم فروش تماس گرفته و در کمترین زمان محصول خود را در محل مورد نظر دریافت نمایید.

امتیاز
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (1 امتیاز)
علی صفدر آسیال

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آسیال شما را به خرید بهترین نخود دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.